Chaya Van Veen

Fietsen voor Roy

( Lid van team: Fietsen voor Roy  )

Ruim een jaar geleden kreeg ik een telefoontje van Kimberly. Roy, mijn beste vriend, had een ongeluk gehad. Hij was met zijn ouders en Kim in hun vakantiehuisje. In zijn slaap is hij gaan slaapwandelen en daarbij van de trap gevallen. Hij is op zijn hoofd terechtgekomen. Hij is met de ambulance met spoed naar het ziekenhuis gebracht, waar hij in de eerste 48 uur twee hersenoperaties heeft ondergaan.

Na zijn operaties heeft Roy weken in coma gelegen. Na veel onzekere weken met vragen als óf en hóé Roy ooit uit zijn coma zou komen, werd Roy eindelijk wakker. Stukje bij beetje kreeg hij functies terug. Na maanden zonder zijn stem te horen en zonder hem te spreken, kreeg ik voor het eerst een geschreven briefje van zijn moeder. Ik moest maar eens snel langskomen, zei hij.

Dus dat deed ik. En zo vaak ik kan ga ik bij hem langs in het revalidatiecentrum Daan Theeuwes in Woerden, waar hij in April een jaar woont. Ik ga mee naar therapie of we gaan samen met een groep revalidanten buiten wandelen. Soms spelen we een spelletje, wat ik momenteel nog altijd win. Waarop Roy, met zijn niet verloren humor, grappen maakt over het feit dat ik win van iemand met hersenschade..

Een jaar geleden hield ik niet voor mogelijk dat wij weer zo veel lol konden hebben samen. Dat we er weer voor elkaar konden zijn. Ik ben ongelooflijk trots op de stappen die hij, door alle hulp en zorg die hij heeft gekregen, maakt om ooit weer samen te kunnen gaan wonen in zijn appartement met zijn Kimberly (en kat Joep). Ook al blijft de toekomst onzeker.

Al een tijdje zocht ik een manier om iets te kunnen doen, in plaats van machteloos toe te kijken hoe Roy het zware (revalidatie-)werk doet. Toen ik zag dat Kimberley mee ging doen aan de ronde van Noord-Holland voor Roy, heb ik geen moment getwijfeld.

Op 22 april fiets ik mee met Kimberly, 85 kilometer tijdens de ronde van Noord-Holland. Dit doen we om geld in te zamelen voor de hersenstichting. Hieronder lees je wat Kimberly daarover heeft gezegd:

“Jaarlijks lopen er ongeveer 140.000 mensen hersenletsel op en dit heeft een grote impact voor de persoon zelf en zijn of haar omgeving. De hersenen zijn zo belangrijk en de hersenstichting heeft als missie om alles op alles te zetten voor gezonde hersenen voor iedereen. Daarom wil ik graag geld inzamelen voor de hersenstichting namens Roy. Op zaterdag 22 april ga ik de ronde van Noord-Holland fietsen om geld in te zamelen voor de hersenstichting. Het is een route van 85 kilometer door de provincie Noord-Holland. Indien jij ook mee wil doen, dan kan je lid worden van mijn team en meefietsen. “ - Kimberly

Deze is voor jou topper, met alle liefde!

Chaya van Veen

Totaal opgehaald bedrag: € 1.488
Streefbedrag: € 2.000

Anoniem

24-04-2023

Erica

23-04-2023

Anoniem

22-04-2023

Prestaties

Totaal afgelegd 0 m (0%). Mijn doel afstand: 85 km.