Colette Gomez

Rennen voor een leven zonder hersenaandoening!

Zondag 23 april 2023, wat een mooie dag moest zijn veranderde door een fietstraining compleet.
Ik was aan het trainen voor de hele triathlon van Almere (3,8 km zwemmen, 180 km fietsen, 42,2 km hardlopen)
Het ging heel goed!
Die dag zou ik 5 uur moeten fietsen , een rustige duurtocht.
Ik was bijna huis, 132 km gefietst en fietste richting een tunnel en zag 2 fietsers tegemoet komen die naast elkaar fietsen .
Het enige wat ik nog weet dat ik in de ambulance lag en dacht o shit wat is er gebeurd en wat heb ik ?
Vanaf dat moment weet ik niks meer, niet wetende dat het heel erg was.
Nu weet ik dat we elkaar met de schouders hebben geraakt en ik ten val ben gekomen.
Ik heb 9 dagen op de ic gelegen waarvan 5 dagen in coma, hersenbloedingen, hersenkneuzingen, breukje in mijn nek en een gekneusd hart. Totaal ben ik 4,5 maand opgenomen geweest.
Mijn behandelend arts zegt dat ik een medisch wonder ben, en abnormaal snel hersteld ben door mijn goede conditie.
Ben heel dankbaar voor de juiste behandeling van mijn arts.
Hij gebruikt mijn verhaal voor lezingen voor andere artsen, ze zijn allemaal verbaasd hoe ik hersteld ben want het had heel anders kunnen zijn .
Dat besef ik me steeds meer !
Het gaat goed nu, maar ik moet wel mijn grenzen bewaken en medicatie slikken.
Ik heb vooral last van te veel prikkels, en daardoor sneller moe. De bekende onzichtbare niet aangeboren hersenletsel gevolgen .
De week na het ongeluk zou ik eigenlijk op trainingskamp naar Lanzarote gaan en ik was gekwalificeerd voor een wedstrijd in Slowakije. Helaas ging dat ook niet door, maar toch hoop ik weer wat plannen te kunnen maken.
Mijn doel ?
Ik kom in actie door zondag 13 oktober de marathon van Eindhoven te lopen en wil een mooi bedrag in zamelen voor de hersenstichting !
Voor onderzoeken omdat de hersenen heel complex zijn en ze daar nog lang niet alles van afweten, en hersenaandoeningen nog beter te behandelen zijn.
Zo noodzakelijk want gezonde hersenen zijn niet vanzelfsprekend, hersenaandoeningen zijn hard opweg de grootste ziekte van Nederland te worden.
Het kan je zomaar overkomen !
Je hebt maar één stel hersenen, ze bepalen wie je bent, wat je kunt en je hebt ze nodig bij alles wat je doet, denkt en voelt.
Een paar gezonde hersenen dat wil iedereen !
Helpen jullie mij mee door te doneren?
Mijn dank en die van mijn lotgenoten is enorm groot !

Liefs Colette

Totaal opgehaald bedrag: € 4.378

Mieke

Prestaties

Totaal afgelegd 0 m (0%). Mijn doel afstand: 42 km.

HersenVrienden